Grand Tours 2000 Kft. Alapítva: 1991-ben
Ügyfélkapu Hírlevél
Árkalkulátor
Részvételi díjának kiszámításához használja KALKULÁTORUNKAT! A kalkulátort megtalálja minden apartman ÁRAK menüpontja alatt.
Szabadszobás kereső








» Tájékoztató, információk
Tájékoztató, információk

Jelentkezés az utazásra
Kérjük, jelentkezéskor tanulmányozza a Grand Tours 2000 Kft. Általános Utazási Feltételek szerződésben foglaltakat. Az utazási szerződés az utazás megrendelésével és a foglalási biztosíték befizetésével jön létre.
 
Értékesítési módszer
A katalógusunkban szereplő árualapunkat irodánk kétféle módszerrel értékesíti.
Az egyik, amikor a szálláshelyeket fixen, úgymond garanciával béreljük egész szezonra (pl. a görög, török, olasz, spanyol, horvát apartmanok többsége). Ilyenkor a jelentkezéskor azonnal meg tudjuk mondani, van-e helyünk, melyik és milyen szálláshelyen.
A másik, amikor a szállásokat úgynevezett lekéréses módszerrel értékesítjük. Ilyenkor betesszük a katalógusunkba a különböző szálláshelyeket (pl. spanyol szállodák), és érdeklődés esetén „lekérjük“, megrendeljük a külföldi partnerünktől. Ebben az esetben kb. 48 órán belül kapunk visszaigazolást, hogy elfogadták-e a megrendelésünket.
Az utazási szerződés csak a pozitív visszaigazolás után lép érvénybe.
 
Részvételi díj
A katalógusunkban feltüntetett áraink a közölt szolgáltatások díját, a szervezési költséget és az általános forgalmi adót tartalmazzák. Nem tartalmazzák a baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás, az utazásképtelenség esetére érvényes biztosítás díját (fakultatív útlemondási biztosítás), kompdíjat, vízumdíjat, és az idegenforgalmi adót.
 
Gyerekkedvezmények
Kifejezetten gyerekkedvezményt csak ott reális adni, ahol a szolgáltatás arányban áll a kedvezménnyel. Minden egyéb esetben a gyerekkedvezmény adása csak valamiféle trükk lenne, mert ami elmegy a réven, annak a vámon be kellene jönnie.
Mi nem akarunk trükközni!
Az autóbuszon nincs előnyünk abból, ha a férőhelyen gyerek ül és nem felnőtt. Ha drágábban adnánk a felnőttjegyet, adhatnánk olcsóbban a gyerekét, de a végeredmény ugyanaz lenne. Autóbusszal utazóknak árainkat úgy kalkuláltuk, hogy a stúdiókban a 3. és 4. fő, az apartmanokban az 5., 6., 7. fő szállása ingyenes.
A szállodáknál jelezzük az aktuális kedvezményeket.
 
Biztosítás
Részvételi díjaink az utasbiztosítást nem tartalmazzák, de lehetőség van az irodánkban annak megkötésére. Ajánljuk Önöknek az utazási biztosítás megkötését, mert baj esetén mindenkinek (nekünk is) könnyebb dolga van, ha jó biztosítással rendelkezik az utas. Nem utazási biztosítás az „Európai Egészségbiztosítási kártya”! Ez csak arra elég, hogy „ne hagyják meghalni az embert”! Nem tartalmaz balesetbiztosítást, poggyászbiztosítást, hazaszállítást stb. Ez a kártya arra jogosít csak az Unió országain belül, hogy ugyanazt a szolgáltatást ugyanazon az áron megkaphassuk, mint az adott ország lakosai. Csakhogy a helyi lakosok, akik a mindennapi életüket élik, nincsenek olyan rizikófaktoroknak kitéve, mint aki utazik, kirándul, szórakozik stb. Ez jelentheti azt, hogy lényegesen drágább, mint amit Magyarországon megszoktunk (20–40 € vizitdíj, önrész, magánkórházak, magánmentők kizárása a szolgáltatásból stb). Megjegyeznénk még, hogy a Görögországba történő utazásnál át kell utazni Szerbián és Makedónián kétszer, melyek nem uniós országok és nem érvényes az EU tb-kártya. Mindezek ellenére javasoljuk, hogy mindenki váltsa ki. Az utasbiztosítás is csak kiegészítő sportbiztosítással érvényes extrém sportokra, mint pl. a quadozás és motorozás. Utasainknak a Colonnade Biztosító (volt QBE) betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás Atlasz Assistance Card Classic szolgáltatását ajánljuk 550 Ft/fő/nap díjért saját szervezésű utazásainkra.
A biztosítás részleteiről irodánkban kaphat bővebb felvilágosítást. Az esetleges orvosi ellátást a legtöbb helyen azonnal, fizetés nélkül a helyszínen rendezi a biztosító; a fennmaradó estekben viszont csak kizárólag a káreset helyszínén felvett hivatalos jegyzőkönyvek (kórház, rendőrség által elkészített jegyzőkönyv) benyújtásával téríti meg. Utólag, a hazaérkezést követően kiállított jegyzőkönyvet nem fogadnak el. Azoknak az utasainknak, akik on-line kötnek biztosítást, a biztosítási kötvényeket kipostázzuk, vagy az autóbuszon vehetik át.
 
Utazásképtelenség esetére szóló biztosítás (stornóbiztosítás)
A részvételi díj az útlemondási biztosítás díját nem tartalmazza.
Útlemondási biztosításból az alábbi 2 módozatot lehet irodánkban megkötni:
1. Fakultatív Útlemondási biztosítás, mely a részvételi díj 5,5%-a ellenében köthető és orvosi igazolás mellet a részvételi díj 80%-át fizeti vissza a biztosító társaság. Erre vonatkozó szabályzat megtekinthető irodánkban, weboldalunkon, továbbá a www.colonnade.hu-n.
2. Kombinált Útlemondási biztosítás, mely megkötésével, szintén orvosi igazolás mellett, a teljes részvételi díjat megtéríti a biztosító.
A Kombinált Útlemondási biztosítás előnye nem csak a teljes részvételi díj megtérítése, hanem az is, hogy ezzel együtt a Baleset, Betegség, Poggyász kárra is biztosított az utas, ezt már nem kell külön kérnie.
A Kombinált Útlemondási biztosítás díjának alapja szintén a részvételi díj, de fix összeg:
a) Amennyiben a részvételi díj 50000 Ft/fő alatt van, akkor a díj 10 napos balesetbiztosítással együtt 6600 Ft/fő, 17 napos biztosítással 7800 Ft/fő.
b) Amennyiben a részvételi díj 50000 és 100000 Ft/fő között van, a 10 napos díja 7100 Ft/fő, a 17 napos díja 8900 Ft/fő.
c)         Amennyiben a részvételi díj 100.000 és 150000 Ft/fő között van, a 10 napos díj 7800 Ft/fő, a 17 napos 10900/Ft/fő.
A fenti módozatok 70-75 éves korig 50% felárral köthetők. 75 éves kor felett pedig nem köthetők!
Erre vonatkozó szabályzat megtekinthető irodánkban, weboldalunkon, továbbá a www.colonnade.hu-n.
 
Atlasz Assistance éjjel-nappal hívható telefonszáma: 06-1-460-1500
 
Úti okmányok
A Grand Tours 2000 Kft. által szervezett utazásokhoz magyar állampolgároknak nem kell vízum. Nem magyar állampolgárok vízumuk beszerzéséről maguk gondoskodnak. Az ehhez szükséges igazolást az utas kérésére irodánkban adjuk ki. Kérjük, indulás előtt mindig ellenőrizze, hogy Önnél van-e:
– részvételi jegye (vouchere),
– legalább 3 hónapig érvényes saját útlevele vagy személyi igazolványa. Törökországba utazáskor, csak útlevelet fogadnak el.
– biztosítási kötvénye,
– jogosítványa,
– rendszeresen szedett gyógyszere.
Utazásra történő jelentkezése előtt, kérjük, feltétlen győződjön meg útlevele, személyigazolványa érvényességéről! Az érvénytelen okmánnyal rendelkezők utazásának meghiúsulásáért az iroda felelősséget nem vállal.
 
Szálláshelyek besorolása
Tájékoztatásul azt közöljük, hogy a kiválasztott szálláshely az adott ország hivatalos besorolása szerint mely kategóriába tartozik. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodák, ill. az apartmanok helyi besorolása országonként eltérő, nem minden esetben egyezik meg a nálunk megszokottal.
 
Elhelyezés, szálláshelyek felszereltsége
A nyaralószállásos apartmanokra saját szerződéssel rendelkezünk. A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a szobákat érkezéskor 14–18 óra között lehet elfoglalni, és elutazás napján 9 óráig kell átadni a takarításhoz. Az ettől eltérő szabályokat külön jelezzük. Az esetlegesen okozott károkért minden utas anyagi felelősséggel tartozik.
Amennyiben az utas a lefoglalt szálláshelyet a bérleti időszak lejárta előtt elhagyja, a fel nem használt napok visszatérítésére nincs lehetőség.
Az apartmanok nem pótágyazhatók.
Egyes apartmanoknál a tulajdonosok kérik, hogy fizessen kulcsátvételkor az utas biztosítékot, kauciót a nyaralás ideje alatti, az apartmanokban történő károkozás fedezeteként. Amennyiben nem történik semmi, akkor a kulcs leadásakor visszaadják azt. A szálláshelyeken fizetendő kaució összegét az adott szálláshely részletes leírásánál tüntetjük fel. Az iskolás csoportoktól 300 €/csoport kauciót kérünk el, szálláshelytől függetlenül!
WIFI (vezeték nélküli internetcsatlakozás) a technikai adottságoktól függően nem biztos, hogy minden szobában fogható, de van olyan pontja az apartmannak – pl. közös tér, udvar –, ahol lehet internetezni. Az internetes szolgáltatás folytonosságáért felelősséget nem vállalunk.
Törülközőt csak turnusváltáskor adnak, hétközben nem cserélik azokat. A szobákban nincs paplan, csak pléd!
Csak egyszer, turnusváltáskor adnak WC-papírt és szemeteszsákot, ezután a hét további napjaira erről önmaguknak kell gondoskodniuk. Mosogatószer és szivacs nincs!
Az apartmanokban saját elektromos készülék (pl. ventilátor, elektromos sütő stb.) használata TILOS!
Javasoljuk, hogy éjszakára ne hagyják nyitva a szobájuk erkélyajtaját. Sajnos, korábban volt rá példa, hogy több apartmanba a nyitott erkélyajtón keresztül jutottak be a betörők.
 
Klímahasználat
Több légterű apartmanoknál a klíma ára beltéri egységenként számítandó! A klíma csak akkor legyen bekapcsolva, ha otthon tartózkodnak. TILOS bekapcsolva hagyni nyitott erkélyajtónál vagy nyitott ablaknál! Kérjük, spóroljanak az energiával!
Köszönjük!
 
Szobaelosztás
Az apartmanos szobabeosztást irodánkban a jelentkezés sorrendjében mi regisztráljuk, míg a szállodai szobabeosztást mindig a szállodák készítik. Erre vonatkozóan nekünk mint az utazás szervezőjének nincs befolyásunk. A vendégek kívánságait szívesen továbbítjuk a szállodának, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni.
A közölt részvételi díjak két- vagy többágyas elhelyezés esetén érvényesek, egyágyas szobát kérésre, felár megfizetése ellenében tudunk biztosítani.
Turnusváltás
A nyaralás legkényesebb pontja. A legtöbb szálláshelyünk – főleg az apartmanok – nincsenek berendezkedve közös helyiséggel, ahol egyszerre elférnének a „régi” és az „új” utasok. Megérkezik a fáradt új utas, és be szeretne menni a szobába. Még nem indul haza a busz, és a régi utas már a „senki földjén” van. Ráadásul mindenki egyszerre tartózkodik a szálláshelyen.
Ezért javasoljuk a következőket:
A hazajövő buszos „régi” utasok ne tartózkodjanak a szállásnál, a busz úgyis csak menetrend szerint indul haza! Használják ki az időt fürdésre, sétára. Az érkező autós vendégek ne menjenek a szállásra 14-18 óra előtt, mert addig takarítanak! Az apartmanoknál mindig jelöljük, hogy van-e csomagszoba, közös WC, közös zuhanyzó. Turnusváltásnál ezek hiánya gondot okozhat, így az utólagos reklamáció elkerülése érdekében kérjük, az apartman kiválasztásánál ezeket az információkat is vegyék figyelembe!
Kérjük Önöket, hogy a szoba átvételekor ellenőrizzék le a takarítást, és addig ne vegyék át a szobát, amíg az nem megfelelő Önöknek. Ugyanis takarítónők csak turnusváltáskor vannak az apartmanoknál, így később nincs mód takarításra. Utólagos reklamációt a takarításra a fent említett okok miatt nem tudunk elfogadni!
Turnusváltáskor egyébként az utasoknak nem kell kitakarítaniuk az apartmant, de az edényeket el kell mosogatni és a szemetet ki kell vinni! Nem minden szállás rendelkezik közös helységgel, csomagszobával, és nem mindenhol van lehetőség zuhanyzásra, figyeljék az adott szálláshely leírását.
 
Autóbuszok csatlakozásai
Tisztelt Utasaink!
Az igazságról, arról, hogy az autóbuszos utazásban van jó is, meg rossz is:
Mi megpróbáljuk a legjobbat adni Önöknek azon belül, amit a piacon találni – ugyanazon az árszínvonalon. Magyarország legdrágább autóbuszaival utaztatjuk Önöket. Ha drágább a busz, akkor magasabb áron kellene adni, mint más, de mi ugyannyiért adjuk. Ez nem szemfényvesztés, titka van; a tömeg, a kritikus tömeg. Az előző években az észak-görög járataink férőhely kihasználtsága 95%-os volt. Ehhez 10-12 buszt kell egyszerre indítani és legfeljebb csak az utolsó nincs tele. Ehhez a kritikus tömeghez kevés a mi Debrecenünk; országosan kell értékesítenünk. Ahhoz, hogy gazdaságosan tudjuk Önöket utaztatni, nagyon komoly logisztikai kihívást kell megoldanunk. Jellemzően, a különböző magyarországi útvonalakon 1-1 busz közlekedik, de 5 úti célhoz gyűjtenek utasokat. A Szegedi Tesco parkolóban van a buszok találkozása és az utasok szétosztása. Mind az észak-görög, mind a dél-görög és török járatok odafelé kb. 30 percen belül elindulnak. Visszafelé az észak-görög járatokat még a görög határ előtt össze tudjuk hozni egy időben egy helyre, mert nem messziről jönnek és kiszámítható a menetidejük is, így 30 percen belül tovább tudnak indulni. A dél-görög és a török járatok messziről jönnek és több határon át – mielőtt találkoznának –, ami megnehezíti a kiszámíthatóságot. Őket visszafelé Szegeden egyesítjük. Ismerve a tapasztalatokat kb. 2 órán belül mindenki beérkezik Szegedre. Gondoljanak bele, ha csak a saját 10 buszunk áll szorosan egymás mögött Röszkénél, az sem kevés idő, ami az első és utolsó átkelése között van. Ha valami extra „esemény” van, akkor 3-4 óra is lehet a várakozás Szegeden annak, aki a legelsővel érkezik, és a legutolsóval megy tovább. Nem azért kell várakozni, mert rosszul szerveztünk, hanem mert egy határokon átívelő utaztatás nem egzakt tudomány. Ha minden útvonalunkról minden úti célhoz külön busz menne, biztosan nem lehetne gazdaságosan megtölteni és akkor vagy mi fizetnénk rá, vagy Önöknek kerülne többe.
Szóval a kritikus tömegnek is van hátránya. Viszont előnyként tudok hivatkozni arra, hogy a tömegből kifolyólag meg tudjuk fizetni a drágább, modernebb autóbuszokat, és ami a legfontosabb – nincs vidéki felszállási felárunk!
Ennek sajnos ez az ára, alkalmazkodnunk kell egymáshoz. Empátiával.

 
Ellátás
A nyaralóprogramjaink alkalmával a szállodai elhelyezés árai minden esetben tartalmazzák az adott étkezés árát.
Apartmanos elhelyezés esetén külön térítés ellenében kérhető ellátási lehetőségeket a szálláshelyek adott leírásánál részletesen megadjuk.
A főétkezések italt nem tartalmaznak, kivéve Porecs! Ha valamilyen fakultatív kirándulás miatt az étkezés ütközik a programmal, akkor hidegcsomagot lehet igényelni. Ezzel kapcsolatosan minden esetben az idegenvezető ad a helyszínen részletes információt.
 
Utazás
Kérjük utasainkat, amennyiben autóbusszal utaznak, a katalógusban feltüntetett dátumokhoz adják hozzá az utazás idejét is, mert a táblázatokban csak a kint töltött idő szerepel. A nyaralóutakhoz az autóbuszok egy nappal hamarabb indulnak és egy nappal később érnek vissza. A felszállóhelyek és a fix ülőhelyek módosítására indulás előtt 1 héttel már nincs lehetőség!
A katalógusunkban feltüntetett utazásaink saját autóbuszparkunkra épülnek, melynek részletes leírását prospektusunkban megtalálják.
Az autóbuszokon a biztonsági övek használata kötelező! Amennyiben az utas úgy dönt, hogy ezt nem használja, és bármi probléma felmerül ennek következtében, a felelősség az utast terheli.
Az autóbuszainkon higiéniai okok miatt toalett nincs. A gépkocsivezetők kb. 4 óránként tartanak pihenőt – az adottságoktól függően – kulturált parkolókban.
A gépkocsivezetők tachograf-szerinti vezetési idejének feszessége miatt a görög határon lévő Duty Free shopnál nem állnak meg.

Az autóbuszos utazásokat országos indulással/érkezéssel terveztük. A görög-török utaknál minden megyeszékhelyen biztosítunk felszállási lehetőséget, kivéve Nógrád megyét. Más városokban is megállunk: ezt a katalógus hátulján, a térképén jeleztük.
Az ülőhelyeket az autóbuszokon az utazási iroda osztja be, természetesen figyelembe véve, hogy családtagokat, hozzátartozókat nem ültetünk el egymástól, ha együtt jelentkeznek.
Összetartozó utasainknak az egy autóbuszon való utaztatást garantálni csak abban az esetben tudjuk, ha felszállási, vagy hazaúton leszállási helyük is azonos, ugyanis az észak-görög utaknál (Sarti, Neos Marmaras, Parga, Paralia, Nei Pori) már a görög határon gyűjtővonalakra osztjuk utasainkat, így, akik különböző leszállóhelyet jelölnek meg, biztos, hogy nem együtt utaznak!
Számozott ülőhelyet csak 3000 Ft/fő árért tudunk biztosítani, ha mégsem, akkor duplán visszafizetjük az összeget. Jelentkezéskor kérjük megjelölni az ülőhelyet emeletes és nem emeletes busz esetén is!
A 4 fős asztalos ülőhely 2-3 főre nem foglalható, csak kizárólag 4 főre! A fix ülőhelyet a gyűjtőjáratokon nem tudjuk garantálni. Gyűjtőjáratnak minősül az északgörög utaknál odafelé Szegedig és visszafelé a görög határig. Délgörög és török utaknál odafelé Szegedig, visszafelé Szegedtől hazáig. A gyűjtőjáratokra nem készítünk ülésrendet, helyfoglalás felszállás szerint történik ezen a szakaszon.
Az utasoknak kötelessége a menetrend szerint megjelölt időpontban és helyen megjelenni. Késés esetén az autóbusz max. 15 percet vár!
 
Ülőhely felár
Amikor még útvonalanként 1-1 busszal dolgoztunk, akkor megmondtuk, kinek milyen ülőhelyet tudunk felajánlani. Amikor tele lett az ülésrend, az úgy nézett ki, mint a lyukacsos sajt. Ha volt két üres helyünk, de nem egymás mellett és még jelentkezett 2 fő – akik logikusan nem szerettek volna egymástól külön ülni – akkor addig sakkoztunk, míg egymás mellé nem került a 2 hely. Hozzányúltunk az addig kiajánlott ülésszámokhoz és elveszítettük a szavahihetőségünket, mert ezt kívánta a gazdaságosság. Ez érdeksérelemmel járt, pl. baloldal helyett jobboldal, eggyel előrébb vagy hátrább.
Ekkor gondoltuk, beszéljük le Önöket arról, hogy fix helyet kérjenek, kérjünk érte pénzt. Ezzel el is értük, hogy kb. az utasok 10-15%-nál nem kérnek többen fix helyet, így megnőtt a szabadságfokunk a férőhelyek optimális kishasználására. Ha optimálisabbak vagyunk, akkor gazdaságosabbak. Ha gazdaságosabbak, akkor jobb árunk lehet.
A beszedett pénz is segít abban, hogy kisebb árréssel még jobb legyen az ár/érték arányunk.
Ennek is vannak hátrányai. Csak a fő vonalakon garantáljuk, a gyűjtő vonalakon nem. Kérjük, figyeljenek, hol, mi számít gyűjtő és fővonalnak. Pl. az észak-görög visszánál a görög szakasz a gyűjtő, mert jobb még itt átültetni az utasokat leszállás szerint, mint Szegeden, hajnalban, több órát várakozva egymásra a határok miatt. Itt lehetséges ütközés, mert előfordulhat, hogy a zalaegerszegi vonalon együtt ül a Sartis és a Paraliás utas, aki ugyanazt foglalta. Ekkor csak találomra tudjuk kiválasztani, ki nem kapja meg a fix helyét, de neki duplán visszafizetjük.
Szóval a fix ülőhely díj azért van, hogy minél kevesebben kérjenek.
 
Miért nincs wifi a buszon?
A jelenlegi útvonalainkon még nincs olyan sávszélességű folyamatos és korlátlan mobilinternet szolgáltatás, amit szét lehetne osztani egy 82 fős buszon és értelmezhető sávszélesség jutna a használóknak.
 
Miért nem lehet használni a WC-t a buszainkon?
Azért mert nincs, már be sem engedjük építeni buszainkba a WC-t.
A buszokat lehet használni nappali vagy éjjel-nappali üzemmódban, mint mi is. Ez meghatározza a WC igénybevételét. Tudjuk, milyen dolga akad annak először, aki felébred. Ha a buszon ébredünk, akkor ott, ha ágyban, akkor a fürdőszobában intézzük.
Az emeletes (85 fő!) buszokon – a mi üzemmódunkban – nagyon megterhelődne a WC. A kémiai elven működő WC tartályába vizet öntünk vegyszerrel, ezzel öblítünk. A szennyezett víz ugyanebbe a tartályba kerül vissza. A vegyszer a szerves anyagot lebontja, így a víz szag- és szilárdanyag-mentes marad. A vegyszer egy bizonyos mennyiségű szervesanyagot képes közömbösíteni. A kicsi vagy a nagy dolog meghatározza az öblítésszámot. Ezután meg kell szüntetni a használatot és üríteni kell, új vegyszeres vízzel feltölteni. Ha ezt nem veszik észre, jön a büdös, főleg 40 fokban.
Mi 3 nap alatt lecseréljük a nyaralóhelyeken az utasainkat. A WC üzemideje biztosan kevesebb, mint a 3 nap. Ez alatt a busz nem fordul meg olyan helyen, ahol üríteni, tisztítani, tölteni lehetne a WC-t. Akinek van, az megindokolja, miért nem lehet használni (tele van csomaggal, pont most romlott el stb.), vagy befenyíti az utasokat, hogy csak kis dologra és végszükségben engedi és inkorrekt módon az útpadkára ürít, vagy büdös van. Ez nem a mi pályánk. További hátrányok: férfiak állva végzik a dolgukat, odajárhatnak dohányozni, kisebb csomagtér stb.
Négyóránként meg kell állni a gépkocsivezetők váltása miatt, illetve az utasnak is meg kell mozgatnia magát, nem lehet 24 órán keresztül ülni. Ilyenkor úgy állunk meg, hogy legyen lehetőség WC-re. Kisebb problémának látjuk az alkalmazkodást az utasok részéről a pihenőkhöz, mint megoldani, hogy a WC-t korrektül, korlátozás nélkül üzemeltessük.
 
Életmentő automata defibrillátor
Biztonságuk érdekében autóbuszainkat automata defibrillátorokkal szereltük fel. Gépjárművezetőink és telepített idegenvezetőink is elsajátították a használatához szükséges elsősegély-nyújtási technikákat.
 
Poggyász és poggyászkár
Autóbuszunk csomagterében csak korlátozott hely áll rendelkezésre, így személyenként egy, vagy több csomagban, de max. 20 kg engedélyezett. Amennyiben a bőröndöt túlpakolják és ennek következtében sérülés (kiszakadás, fülleszakadás, kerék kitörés) történik, ezért felelősséget nem vállalunk. Csak az olyan sérülésekért fizetünk kártérítést, amit a károsult hitelt érdemlően, szemtanúval, a helyszínen, az esemény bekövetkeztekor tud igazolni. Utólagos reklamációt a poggyászsérülésre nem tudunk elfogadni.
Javasoljuk, hogy az utastérbe csak a legszükségesebb dolgokat (max. 5 kg/fő) vigyék fel, mert akadályozza Önöket a kényelmes utazásban. A gépkocsivezetők a csomagtartókat útközben csak nagyon indokolt esetben nyitják ki. Az autóbusz közlekedőfolyosóján, lépcsőjén csomagot elhelyezni, aludni tilos és balesetveszélyes!
Hűtőtáskát az utastérbe felvinni tilos!
Autóbuszainkon nem szállítható zsugorfóliás, rekeszes, valamint tálcás dobozos innivaló, (még a táskában sem) mivel ezek jelentősen elveszik a helyet a többi poggyásztól. A gépkocsivezetők csak a névvel, címmel, telefonszámmal ellátott csomagokat veszik át. Bőröndcimkét a helyszínen a gépkocsivezetőktől is kérhetnek.
 
Autóbuszainkon a dohányzás tilos!

Megérkezésüket követően, kérjük, ellenőrizzék, hogy minden poggyászuk megvan-e. Az autóbuszon felejtett tárgyakért felelősséget nem tudunk vállalni.
 
Csomagkorlátozás, súlykorlátozás
Korlátoznunk kell utasaink csomagjainak súlyát, mert jellemzően tele vannak a buszaink és nincs tartalékunk (súly és térfogat). A buszok karosszériája, motorja, fékrendszere egy bizonyos súlyra van tervezve. Ezt túllépve – ellenőrzés esetén – hatalmas büntetést kell fizetni. Volt olyan egyedül utazó hölgy, aki a 33 kg-os bőröndjén felül 18 kg-os hűtőtáskával rendelkezett a kézi poggyászán kívül!    
Ezért a következő szabályokat vezetjük be: személyenként 20 kg csomag szállítható a kézipoggyászon (5 kg) kívül, (családonként összevonható) mindegy milyen formában, bőrönd, sporttáska, napernyő, hűtőtáska stb. Ezen felül a gépkocsivezetőtől csomagjegyet lehet/kell venni:
• 20–25 kg között 1000 Ft/kg,
• 25–30 kg között 2000 Ft/kg áron.
Kérjük, indulás előtt otthon ellenőrizzék a csomagok súlyát!
 
Fakultatív programok
A katalógusunkban meghirdetett programokat kivétel nélkül a külföldi partnerirodánk szervezi és bonyolítja. Ezért ezen programok bonyolításáért semmilyen felelősséget nem vállalunk. Bármilyen probléma felmerülése esetén azonnal, helyben kell intézkedni a telepített idegenvezető által. Mivel a programok létszámfüggőek, így a programonként változó minimumlétszám alatt nem indítják azokat.
 
Szálláshelyekkel kapcsolatos panaszok, reklamációk
Irodánk nagy gondot fordít arra, hogy a szálláshelyeken minden rendben legyen. Ha vendégeink valamivel elégedetlenek, kérjük, azonnal jelezzék az idegenvezetőnél, partnerirodánál vagy a szállásadónál, hogy a hiba mielőbb kijavításra kerüljön. Reklamáció esetén szükség van a helyszínen leigazolt jegyzőkönyvre a későbbi kárigény benyújtásához, amennyiben a probléma a szálláshelyen nem orvosolható.
Jegyzőkönyv hiányában utólagos reklamációt nem tudunk elfogadni.
Ha problémájuk azonnali intézkedést követel, és nem tudják elérni a helyi képviselőt, akkor hívják az ügyeleti mobilszámunkat:
(+36 30) 249-13-41