Fórum - Last Minute Kupon
Fórum bejegyzései

Grand Eleni teszt Dátum: 2016-11-23 13:30:35
teszt
Dátum: 2016-05-02 13:36:53
Kedves Utasaink! Úgy általában szeretem ha az utasaink nem azért utaznak velünk,mert szépek vagyunk vagy a legolcsóbbak,hanem azért mert meg vannak győződve,győzve róla, hogy megéri velünk üzletet kötni, jó az ár-érték arányunk és tudatosan vásárolnak. Így meg szoktam magyarázni bizonyos döntéseinket, koncepciónkat, lássák a fehér és fekete között a szürkét is (mind az ötven árnyalatát!). Ezért szeretnék őszintén beszélni az idei szezonról, tanácsot adni – természetesen saját érdekünkben is. Ébresztő! Ne halogassa tovább a foglalását az aki utazni szeretne az idén, mert rosszabbul járhatnak a kivárással! Már vannak olyan utazási irodák, akiknek remeg az ujja a ravaszon! Jelentős az előfoglalásban a visszaesés és kellene tudnunk, hogy ez csak egy visszatartott kereslet és lesz egy roham, vagy ennyivel kevesebben fognak utazni az idén. Véleményem szerint ennyi ember nem marad itthon, no meg Magyarország is jobban teljesít. Szerintem visszatartott kereslet van, bizonytalanság az ismert migráns-menekült helyzet, a terrorizmus hírei miatt. Valószínűleg sokan csak rövidebb távon fognak dönteni, amikor látják, hogy ha ma nincs probléma, akkor talán a jövő hétre bemernek fizetni, de 2 hónappal későbbre nehezebben. Erre a problémára kétfajta megoldás van az utazási irodák részéről. Lehet akciózni (akár esztelenül is!) vagy lehet a kínálatot a kereslethez igazítani, korrigálni a kapacitást. Minél közelebb járunk az utazás időpontjához, annál nehezebb a korrekció. Az akciózás/last minute lehet megoldás egy olyan mennyiségű kapacitás értékesítésére, aminek szabadon maradása sem rengetné meg a céget. Ha viszont kényszer, valódi veszteségcsökkentésként alkalmazza valaki, akkor elindult a lejtőn, a negatív spirálban. Ha olyan mennyiségű a felesleges kapacitás,hogy belebukna az iroda,akkor csökkenteni kell a kapacitást, nem akciózni. A boltban sem adják a tejet megromlás előtt félórával fél áron, hanem annyit rendelnek ami elfogy,illetve belefér a „kálóba”. Ha nem így lenne, senki nem venne normál áron tejet,hanem a boltban állva inná. Tudomásul kell venni, a magyar piacon nincsenek eszement árrések. Nem lehet árrésből 10-30 %-os kedvezményeket adni az utasnak és még a viszonteladónak is 2 számjegyű jutalékot. Ha valaki mégis így tesz, akkor tisztességtelen az árképzése vagy csődre, pénz beszedésre játszik, vagy szimplán buta,rövidlátó, még ha 100 éves is. Év elején mi is teszteltük a fogadtatását egy speciális last minute szisztémának,hogy a szokásos,nem nagy mennyiségű kimaradt kapacitásunkból pénzt csináljunk szalonképesen, de pontosan az előfoglalást látva eltoltuk a bevezetését egy „normál” szezonra. Mi is a neccesebb úti célokat már lemondtuk, lásd Kusadasi. A többi garantáltan megy, de lassan el kell döntenünk, korrigálunk-e a kapacitáson. Ha igen, akkor szűkülni fog a választék és a mennyiség. Jelenleg konkrétan a taglalt feszültséget csak a görög nyaralóhelyeknél érezzük. Itt el kell mondani, olyan szituáció most sincs a migránsok-menekültek miatt ami a turisták utazását, vagy a nyaralóhelyeken a pihenést befolyásolná. A görög hatóságok még a „bent ragadtak” nyomait is el fogják tüntetni, táborokba kényszerítik őket szezonkezdetre. Egyébként meg folyamatosan csökken a „bent ragadt” emberek száma, hiszen utánpótlás nincs a törökök felől és nem célország nekik Görögország. Nem véletlenül vesznek őrizetbe a magyar zöldhatáron is embereket naponta százszámra a hatóságok. A zárt balkáni útvonal ellenére is szökdösnek tovább folyamatosan Görögországból. A mondanivalóm az, hogy érzésem szerint a későn foglalók nem fognak olyat olyan áron és akkor kapni amit szeretnének,kompromisszumra lesz szükségük. Ha visszacsökkentjük a garanciában felvásárolt szállásainkat és mégis lett volna rá kereslet, akkor csak úgymond lekérésre, egyediben tudjuk visszavenni, amit lényegesen drágábban kapunk mint a garanciális árualapot, így Önök is drágábban fognak utazni. Amennyiben vissza adunk a kapacitásból, később lehet,hogy ha akarnánk se kapnánk,mert konkrétan orosz irodák sorban állnak a görög szállásokért mióta tiltják nekik Törökországot. Szóval ha valaki biztosan utazna, akkor ha még vár a foglalással, valószínűleg nem az igényeinek pontosan megfelelőt fogja kapni,esetleg drágábban. Azzal tudnám Önöket jelentkezésre buzdítani , amivel az egyik régi gépkocsivezetőnk – tudják,az kis vörös, a Kis Kabos - vágta ki magát szorult helyzetéből – amikor a kávéhoz elfogyott a tejszínhabja- NE HABOZZON, UTAZZON! Nagy Sándor ügyvezető
Anikó Dátum: 2016-03-01 16:31:20
T. Grand Tours! Természetesnek és logikusnak tartom azt a fajta gondolkodást, hogy keresik a megoldást a még nyereségesebb működésért. Úgy gondolom, hogy ez talán valamennyiünk érdeke(cég+ügyfél). Nem könnyű ilyenkor megmondani a "frankót", viszont ismert tudás a "puding próbája az evés". Szerintem olyan megoldást célszerű keresni, ami a most jól működő rendszert legkevésbé zavarja meg, vagyis az ügyfél felé egyszerű és pozitív megoldást jelent. Fontosnak tartom az előzőekben megjelent véleményeket erősíteni, vagyis a törzsutasok még nagyobb "megbecsülését". Pl. bizonyos db-számú vagy összegű utazás felett progresszív kedvezményeket nyújtani. Az önök részéről ajánlott megoldásnál nekem a bizonytalansági tényező túl magas és én úgy gondolom, hogy ezt nem igen venném igénybe. További sikereket kívánok, Anikó
FARKAS JULIANNA Dátum: 2016-02-29 16:06:02
Tisztelt Kovács Sándor ! A nekem szánt válaszában a legutolsó mondatát üdvözítőnek tartom !!! Miszerint a Grand Toursos utazások számának fügvényében a törzsutasok további kedvezményeket kapnának. Szerintem nem én vagyok az egyedüli utas aki évente többször utazik Önökkel . Lényeg , hogy legyen ez a kupon amit kitaláltak, de a törzsutasok is részesülhessenek további , vagy magasabb kedvezményekben. :-) Jó alap lehet az ötletre az elöttem szólók írásai :-) Üdvözlettel Julianna
Sólya Nándor Dátum: 2016-02-28 13:04:46
Ha viszont egy előre /akár ajándéknak/ megvásárolható kuponrendszert szeretnének bevezetni akkor azt nem Last-nak kell nevezni...legyen egyszerűen Utazási kupon....ami előre megvásárolható,átruházható,beszámítható stb-stb......ez sem ördöngősség.Ezzel egyet is értek,mert jónak tűnik....de nem biztos,hogy jól közelítem meg a témát.Lehet,hogy én értettem eddig mindent félre.....akkor is azt gondolom,hogy a Last az Last az előre pedig előre megvásárolható......össze lehet vonni a két dolgot,de olyan bonyolult lesz,hogy ember nem fogja kiismerni magát....én külön választanám és két külön dolgot vezetnék be,ami működne is.....jól....Üdv.

Kapcsolat/Elérhetőség