Tisztelt Utasaink!
A katalógus szerkesztés idejében nem volt pontosan ismert a konkrét hatósági rendszer, miszerint az autóbuszokat is bevonják a kamionok rendszerébe súlyellenőrzés szempontjából, mert azóta kiépítették az úttestbe süllyesztett automata mérlegeket, és élesítették az országban 80 helyen! Jelenleg az objektív felelősség apján az üzembentartót büntetik, mint a Véda kapuknál a gyorshajtást. A büntetés 0-5% túllépésnél 50.000 Ft, 5-10%-nál 100.000 Ft, 10-15% 200.000 Ft, stb. Akár 1 kg túlsúly is több mint a 0%. Azon kívül, hogy elítéljük a szabályozást, nem tudunk mit tenni, mint vagy fizetünk, vagy csökkentjük a buszok férőhelyeit. Önök nem fognak nagyságrendileg kevesebb csomagot hozni, mert egy alap azért van a nyaraláshoz. Még nem tudjuk mit tegyünk, megvárjuk az első pofont, illetve valakinek odafönt hátha megjön a józan esze és belátja, hogy a kamionos pontosan látja a fuvarlevelén hány kg van a háta mögött és ha túlsúlyos, akkor az tudatos és büntethető. A buszvezető folyamatosan változó súlyú utasokat és csomagokat szállít, illetve fogalma sincs, mennyi a „raksúlya”, még ha méregeti is a csomagokat. A busz ha túlsúlyos, az az üzembentartó és buszvezető önhibáján kívüli, nem kellene büntetni. Beszélnek még a közlekedés biztonságáról, ami a buszok esetén nem releváns, hiszen a műszaki terhelhetősége magasabb az engedélyezett terhelésnél, és a gyártó a műszaki terhelésre tervezi a féket, motort, stb. Pl. a 2. tengely engedélyezett terhelése 11,5 tonna, a műszaki terhelhetősége 12,5 tonna.
Addig, amíg a 40 tonnás követ szállító kamion simán tud 50 tonnás lenni és rongálni az utat, a busz nem tud annyira túlterhelődni, hogy a műszaki terhelhetőséget túllépje és értelmezhető kárt csináljon az utakban. 
Most annyit tudunk a rendszeren „szépíteni”, hogy egyelőre az eddigi 20 kg/fős csomaghatárunkat LEVISSZÜK 18 KG-ra és ha valakinek plusz súlya van, azt most már PÉNZÉRT SEM TUDJUK ELVINNI! Valószínűleg így is lesz túlsúlyunk, majd látjuk és fizetünk, ha kezelhető az összeg. Ha ez kevés, akkor sajnos kb 15%-kal csökkenteni kell a buszok férőhelyeit, mert egzakt mérés híján a feltételezett legnagyobb súlyra kell tervezni – így nagyobb lesz a lábtér – és ugyanolyan százalékú autóbuszjegy pótdíjat kell bevezetnünk.
Kérjük, egyelőre legyenek mértékletesebbek, akár jobban, mint a szabályok.

Nagy Sándor ügyvezető
 
 

Kapcsolat/Elérhetőség