Grand Tours 2000 Kft. Alapítva: 1991-ben
Ügyfélkapu Hírlevél
Árkalkulátor
Részvételi díjának kiszámításához használja KALKULÁTORUNKAT! A kalkulátort megtalálja minden apartman ÁRAK menüpontja alatt.
Szabadszobás kereső








» Tájékoztató, információk
Tájékoztató, információk

Jelentkezés az utazásra
Kérjük, jelentkezéskor tanulmányozza a Grand Tours 2000 Kft. Általános Utazási Feltételek szerzõdésben foglaltakat. Az utazási szerzõdés az utazás megrendelésével és a foglalási biztosíték befizetésével jön létre.
 
Értékesítési módszer
A katalógusunkban szereplõ árualapunkat irodánk kétféle módszerrel értékesíti.
Az egyik, amikor a szálláshelyeket garanciával béreljük egész szezonra (pl. a görög, török, olasz, spanyol, horvát apartmanok többsége). Ilyenkor a jelentkezéskor azonnal meg tudjuk mondani, van-e helyünk, melyik és milyen szálláshelyen.
A másik, amikor a szállásokat úgynevezett lekéréses módszerrel értékesítjük. Ilyenkor betesszük a katalógusunkba a különbözõ szálláshelyeket (pl. spanyol, török szállodák), és érdeklõdés esetén megrendeljük a külföldi partnerünktõl. Ebben az esetben kb. 48 órán belül kapunk visszaigazolást, hogy elfogadták-e a megrendelésünket.
Az utazási szerzõdés csak a pozitív visszaigazolás után lép érvénybe.
 
Részvételi díj
A katalógusunkban feltüntetett áraink a közölt szolgáltatások díját, a szervezési költséget és az általános forgalmi adót tartalmazzák. Nem tartalmazzák a baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás, az utazásképtelenség esetére érvényes biztosítás díját (fakultatív útlemondási biztosítás), kompdíjat és az idegenforgalmi adót.
 
Gyerekkedvezmények
A katalógusban szereplő apartmanos, buszos nyaralások árából nincs gyerekkedvezmény. Ezeket a kedvezményeket csak ott reális adni, ahol a szolgáltatás arányban áll a kedvezménnyel. Minden egyéb esetben a gyerekkedvezmény adása csak valamiféle trükk lenne.
Mi nem akarunk trükközni!
Az autóbuszon nincs elõnyünk abból, ha a férõhelyen gyerek ül és nem felnõtt. Adhatnánk drágábban a felnõttjegyet és olcsóbban a gyerekét, de a végeredmény ugyanaz lenne. Autóbusszal utazóknak árainkat úgy kalkuláltuk, hogy a stúdiókban a 3. és 4. fő, az apartmanokban az 5., 6., 7. fő szállása ingyenes.
A szállodáknál jelezzük az aktuális kedvezményeket.
 
Biztosítás
Részvételi díjaink az utasbiztosítást nem tartalmazzák, de lehetõség van az irodánkban annak megkötésére. Ajánljuk Önöknek az utazási biztosítás megkötését, mert baj esetén mindenkinek (nekünk is) könnyebb dolga van, ha jó biztosítással rendelkezik az utas. Nem utazási biztosítás az „Európai Egészségbiztosítási kártya”! Ez csak arra elég, hogy „ne hagyják meghalni az embert”! Nem tartalmaz balesetbiztosítást, poggyászbiztosítást, hazaszállítást stb. Ez a kártya arra jogosít csak az Unió országain belül, hogy ugyanazt a szolgáltatást ugyanazon az áron megkaphassuk, mint az adott ország lakosai. Viszont ezzel a lehetőséggel kizárjuk a jobb színvonalú szolgáltatásokat. Megjegyeznénk még, hogy a Görögországba történõ utazásnál át kell utazni Szerbián és Makedónián kétszer, melyek nem uniós országok és nem érvényes az EU tb-kártya. Mindezek ellenére javasoljuk a TB kártya kiváltását. Az utasbiztosítás csak kiegészítõ sportbiztosítással érvényes extrém sportokra, mint pl. a quadozás és motorozás. Utasainknak a Colonnade Biztosító (volt QBE) betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás Atlasz Assistance Card Classic szolgáltatását ajánljuk 570 Ft/fő/nap díjért saját szervezésű utazásainkra.
A biztosítás részleteirõl irodánkban kaphat bõvebb felvilágosítást. Az esetleges orvosi ellátást a legtöbb helyen azonnal, fizetés nélkül a helyszínen rendezi a biztosító; a fennmaradó esetekben viszont csak kizárólag a káreset helyszínén felvett hivatalos jegyzõkönyvek (kórház, rendõrség által elkészített jegyzõkönyv) benyújtásával téríti meg. Utólag, a hazaérkezést követõen kiállított jegyzõkönyvet nem fogadnak el. Azon utasainknak, akik on-line kötnek biztosítást, a biztosítási kötvényeket elküldjük e-mailben, vagy az autóbuszon vehetik át.
 
Utazásképtelenség esetére
szóló biztosítás (stornóbiztosítás)
A részvételi díj az útlemondási biztosítás díját nem tartalmazza.
Útlemondási biztosításból az alábbi 2 módozatot lehet irodánkban megkötni:
1.  Fakultatív Útlemondási bizto­sí­tás, mely a részvételi díj 5,5%-a ellenében köthető és orvosi igazolás mellet a részvételi díj 80%-át fizeti vissza a biztosító társaság. Erre vonatkozó szabályzat megtekinthető irodánkban, weboldalunkon, továbbá a www.colonnade.hu-n.
2.  Kombinált Útlemondási biztosítás, mely megkötésével, szintén orvosi igazolás mellett, a teljes részvételi díjat meg­téríti a biztosító.
     A Kombinált Útlemondási biztosítás előnye nemcsak a teljes részvételi díj megtérítése, hanem az is, hogy ezzel együtt a Baleset, Betegség, Poggyász kárra is biztosított az utas, ezt már nem kell külön kérnie.
     A Kombinált Útlemondási biztosítás díjának alapja szintén a részvételi díj, de fix összeg:
a) Amennyiben a részvételi díj 50000 Ft/fő alatt van, akkor a díj 10 napos balesetbiztosítással együtt 6600 Ft/fő, 17 napos biztosítással 7800 Ft/fő.
b) Amennyiben a részvételi díj 50000 és 100000 Ft/fő között van, a 10 napos díja 7100 Ft/fő, a 17 napos díja 8900 Ft/fő.
c) Amennyiben a részvételi díj 100000 és 150000 Ft/fő között van, a 10 napos díj 7800 Ft/fő, a 17 napos 10900/Ft/fő.
A fenti módozatok 70-75 éves korig 50% felárral köthetők, 75 éves kor felett pedig nem köthetők!
Erre vonatkozó szabályzat megtekinthető irodánkban, weboldalunkon, továbbá a www.colonnade.hu-n.
Atlasz Assistance éjjel-nappal hívható telefonszáma: 06-1-460-1500
 
Úti okmányok
A Grand Tours 2000 Kft. által szervezett utazásokhoz magyar állampolgároknak nem kell vízum. Nem magyar állampolgárok vízumuk beszerzésérõl maguk gondoskodnak. Az ehhez szükséges igazolást az utas kérésére irodánkban adjuk ki. Kérjük, indulás elõtt mindig ellenõrizze, hogy Önnél van-e:
– legalább 3 hónapig érvényes saját útlevele vagy személyi igazolványa. Törökországba utazáskor, csak útlevelet fogadnak el.
– biztosítási kötvénye,
– jogosítványa (autó, vagy motor bérléshez),
– rendszeresen szedett gyógyszere.
Utazásra történő jelentkezése előtt, kérjük, feltétlen győződjön meg útlevele, személyigazolványa érvényességéről! Az érvénytelen okmánnyal (ideiglenes személyi igazolvánnyal) rendelkezők utazásának meghiúsulásáért az iroda felelősséget nem vállal.
 
Szálláshelyek besorolása
Tájékoztatásul azt közöljük, hogy a kiválasztott szálláshely az adott ország hivatalos besorolása szerint mely kategóriába tartozik. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodák, ill. az apartmanok helyi besorolása országonként eltérõ, nem minden esetben egyezik meg a nálunk megszokottal. A szállásaink nem felelnek meg mozgássérültek elszállásolására.
 
Elhelyezés, szálláshelyek felszereltsége
A nemzetközi gyakorlatnak megfelelõen a szobákat érkezéskor 14–18 óra között lehet elfoglalni, és elutazás napján 9 óráig kell átadni a takarításhoz. Az ettõl eltérõ szabályokat külön jelezzük. Az esetlegesen okozott károkért minden utas anyagi felelõsséggel tartozik.
Amennyiben az utas a lefoglalt szálláshelyet a bérleti idõszak lejárta elõtt elhagyja, a fel nem használt napok visszatérítésére nincs lehetõség.
Az apartmanok nem pótágyazhatók.
Egyes apartmanoknál a tulajdonosok kérik, hogy fizessen kulcsátvételkor az utas biztosítékot, kauciót a nyaralás ideje alatti, az apartmanokban történõ károkozás fedezeteként. Amennyiben nem történik semmi, akkor a kulcs leadásakor visszaadják azt. A szálláshelyeken fizetendõ kaució összegét az adott szálláshely részletes leírásánál tüntetjük fel. Az iskolás csoportoktól 300 €/csoport kauciót kérünk el, szálláshelytől függetlenül!
WIFI (vezeték nélküli internetcsatlakozás) a technikai adottságoktól függõen nem biztos, hogy minden szobában fogható, de van olyan pontja az apartmannak (pl. közös tér, udvar), ahol lehet internetezni. Az internetes szolgáltatás folytonosságáért felelősséget nem vállalunk.
Törülközőt csak turnusváltáskor adnak, hétközben nem cserélik azokat. A szobákban nincs paplan, csak pléd!
Csak egyszer, turnusváltáskor adnak WC-papírt és szemeteszsákot, ezután a hét további napjaira erről önmaguknak kell gondoskodniuk. Mosogatószer és szivacs nincs!
Az apartmanokban saját elektromos készülék (pl. ventilátor, elektromos sütő stb.) használata TILOS!
Javasoljuk, hogy éjszakára ne hagyják nyitva a szobájuk erkélyajtaját. Sajnos, korábban volt rá példa, hogy több apartmanba a nyitott erkélyajtón keresztül jutottak be a betörők.
 
Klímahasználat
Többlégterű apartmanoknál a klíma ára beltéri egységenként számítandó! A klíma csak akkor legyen bekapcsolva, ha otthon tartózkodnak. TILOS bekapcsolva hagyni nyitott erkélyajtónál vagy nyitott ablaknál! Kérjük, spóroljanak az energiával!
 
Szobaelosztás
Az apartmanos szobabeosztást irodánkban a jelentkezés alapján regisztráljuk, míg a szállodai szobabeosztást mindig a szállodák készítik. Erre vonatkozóan nekünk mint az utazás szervezõjének nincs befolyásunk. A vendégek kívánságait szívesen továbbítjuk a szállodának, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni.
Az apartmanoknál az iroda fenntartja a jogot a szobák cserélésére a törvény által kimondott jogszabályok betartásával.
A közölt részvételi díjak két- vagy többágyas elhelyezés esetén érvényesek, egyágyas szobát kérésre, felár megfizetése ellenében tudunk biztosítani.
Apartmanos elhelyezésnél az első és utolsó 4 turnusnál /Nei Poriban az az első és utolsó 2-nél /nem kérünk 1 ágyas felárat, amennyiben az utas vállalja a társítást. Ebben az esetben az iroda fenntartja a jogot, hogy a társítást vállaló utasunkat előzetes egyeztetés nélkül társítjuk hasonló nemű utastársával. Akinek ez a feltétel nem fogadható el, akkor lehetősége van a jelentkezéskor ezt jelezni, és az egy ágyas felárat kifizetni (ez mindig az egyéni, 2 fős apartman ár 50 százaléka). Aki vállalja a társítást és az iroda talált társat mellé, utólag nem módosíthatja a foglalását  egyágyas felár megfizetésével.
 
Turnusváltás
A nyaralás legkényesebb pontja. A legtöbb szálláshelyünk – fõleg az apartmanok – nincsenek berendezkedve közös helyiséggel, ahol egyszerre elférnének a „régi” és az „új” utasok. Megérkezik a fáradt új utas, és be szeretne menni a szobába. Még nem indul haza a busz, és a régi utas már a „senki földjén” van. Ráadásul mindenki egyszerre tartózkodik a szálláshelyen.
Ezért javasoljuk a következõket:
A hazajövõ buszos „régi” utasok ne tartózkodjanak a szállásnál, a busz úgyis csak menetrend szerint indul haza! Használják ki az idõt fürdésre, sétára. Az érkezõ autós vendégek ne menjenek a szállásra 14-18 óra elõtt, mert addig takarítanak! Az apartmanoknál mindig jelöljük, hogy van-e csomagszoba, közös WC, közös zuhanyzó. Turnusváltásnál ezek hiánya gondot okozhat, így az utólagos reklamáció elkerülése érdekében kérjük, az apartman kiválasztásánál ezeket az információkat is vegyék figyelembe!
Kérjük Önöket, hogy a szoba átvételekor ellenõrizzék le a takarítást, és addig ne vegyék át a szobát, amíg az nem megfelelõ Önöknek. A takarítónõk csak turnusváltáskor vannak az apartmanoknál, így csak a megérkezés napján van mód a korrigálásra, amiről az igényüket az idegenvezetőnek kell jelezniük. Utólagos reklamációt a takarításra a fent említett okok miatt nem tudunk elfogadni!
Turnusváltáskor a távozó utasoknak nem kell kitakarítaniuk az apartmant, de az edényeket el kell mosogatni és a szemetet ki kell vinni! 
 
Autóbuszok csatlakozásai
Az autóbuszos utazásban van jó is, meg rossz is:
Mi megpróbáljuk a legjobbat adni Önöknek azon belül, amit a piacon találni ugyanazon az árszínvonalon. Magyarország legdrágább autóbuszaival utaztatjuk Önöket. Ha drágább a busz, akkor magasabb áron kellene adni, mint más, de mi ugyanannyiért adjuk. Ez nem szemfényvesztés, titka van: a tömeg, a kritikus tömeg. Az előző években az észak-görög járataink férőhely kihasználtsága 95%-os volt. Ehhez 10-12 buszt kell egyszerre indítani. Ehhez a kritikus tömeghez kevés a mi Debrecenünk; országosan kell értékesítenünk. Ahhoz, hogy gazdaságosan tudjuk Önöket utaztatni, nagyon komoly logisztikai kihívást kell megoldanunk. Jellemzően, a különböző magyarországi útvonalakon 1-1 busz közlekedik, de 5 úti célhoz gyűjtenek utasokat. A Szegedi Tesco parkolóban van a buszok találkozása és az utasok szétosztása. Mind az észak-görög, mind a dél-görög és török járatok odafelé kb. 30 percen belül elindulnak. Visszafelé az észak-görög járatokat még a görög határ előtt össze tudjuk hozni egy időben egy helyre, mert nem messziről jönnek és kiszámítható a menetidejük is, így 30 percen belül tovább tudnak indulni. A dél-görög és a török járatok messziről jönnek és több határon át – mielőtt találkoznának –, ami megnehezíti a kiszámíthatóságot. Őket visszafelé Sze­ge­den egyesítjük. Ismerve a tapasztalatokat kb. 2 órán belül mindenki beérkezik Szegedre. Gondoljanak bele, ha csak a saját 10 buszunk áll szorosan egymás mögött Röszkénél, az sem kevés idő, ami az első és utolsó átkelése között van. Ha valami extra „esemény” van, akkor 3-4 óra is lehet a várakozás Szegeden annak, aki a legelsővel érkezik, és a legutolsóval megy tovább. Nem azért kell várakozni, mert rosszul szerveztünk, hanem mert egy határokon átívelő utaztatás nem egzakt tudomány. Ha minden útvonalunkról minden úti célhoz külön busz menne, biztosan nem lehetne gazdaságosan megtölteni és akkor vagy mi fizetnénk rá, vagy Önöknek kerülne többe.
Szóval a kritikus tömegnek is van hátránya. Viszont előnyként tudok hivatkozni arra, hogy a tömegből kifolyólag meg tudjuk fizetni a drágább, modernebb autóbuszokat, és ami a legfontosabb –
nincs vidéki felszállási felárunk!
Ennek sajnos ez az ára, alkalmazkodnunk kell egymáshoz. Empátiával.
 
Ellátás
A nyaralóprogramjaink alkalmával a szállodai elhelyezés árai minden esetben tartalmazzák az adott étkezés árát.
Apartmanos elhelyezés esetén külön térítés ellenében kérhetõ ellátási lehetõségeket a szálláshelyek adott leírásánál részletesen megadjuk.
A fõétkezések italt nem tartalmaznak, kivéve Porecs! Amennyiben egy fakultatív kirándulás miatt az étkezés időpontja ütközik a programéval, akkor a reggelit vagy a vacsorát hideg csomagban kapják. Ezzel kapcsolatosan minden esetben az idegenvezetõ ad a helyszínen részletes információt.
Utazás, ülőhely felár
Kérjük utasainkat, amennyiben autóbusszal utaznak, a katalógusban feltüntetett dátumokhoz adják hozzá az utazás idejét is, mert a táblázatokban csak a kint töltött idõ szerepel. A nyaralóutakhoz az autóbuszok egy nappal hamarabb indulnak és egy nappal késõbb érnek vissza. A felszállóhelyek és a fix ülőhelyek módosítására indulás előtt 1 héttel már nincs lehetőség!
A katalógusunkban feltüntetett utazásaink saját autóbuszparkunkra épülnek, melynek részletes leírását prospektusunkban megtalálják.
Az autóbuszokon a biztonsági övek használata kötelező! Amennyiben az utas úgy dönt, hogy ezt nem használja, és bármi probléma felmerül ennek következtében, a felelősség az utast terheli.
Az autóbuszainkon higiéniai okok miatt toalett nincs. A gépkocsivezetõk kb. 4 óránként tartanak pihenõt – az adottságoktól függõen – kulturált parkolókban.
A gépkocsivezetők tachograf-szerinti vezetési idejének feszessége miatt a görög határon lévő Duty Free shopnál nem állnak meg.
Az autóbuszos utazásokat országos indulással/érkezéssel terveztük. A görög-török utaknál minden megyeszékhelyen biztosítunk felszállási lehetőséget, kivéve Nógrád megyét. Más városokban is megállunk: ezt a katalógus hátulján, a térképen jeleztük.
Az ülõhelyeket az autóbuszokon az utazási iroda osztja be, természetesen figyelembe véve, hogy családtagokat, hozzátartozókat nem ültetünk el egymástól, ha együtt jelentkeznek.
Összetartozó utasainknak az egy autóbuszon való utaztatást garantálni csak abban az esetben tudjuk, ha felszállási, vagy hazaúton leszállási helyük is azonos, ugyanis az észak-görög utaknál (Sarti, Neos Marmaras, Parga, Paralia, Nei Pori) már a görög határon gyűjtővonalakra osztjuk utasainkat, így, akik különböző leszállóhelyet jelölnek meg, biztos, hogy nem  együtt utaznak!
Számozott fix ülõhelyet csak 3000 Ft/fõ árért tudunk biztosítani, ha a befizetés ellenére mégsem kapja meg a megrendelő a kért helyet, akkor duplán visszafizetjük az összeget. Jelentkezéskor kérjük megjelölni az ülõhelyet emeletes és nem emeletes busz esetén is, mert nem tudjuk előre, hogy milyen busz megy! A 4 fős asztalos ülőhely 2-3 főre nem foglalható, csak kizárólag 4 főre! A panoráma üléseket csak párosával lehet foglalni! Az emeletes buszon való helyfoglalás nem garantálja az emeletes buszon való utazást. A létszám határozza meg a busztípust, nem a fix ülőhely! A fix ülõhelyet a gyûjtõjáratokon nem tudjuk garantálni. Gyûjtõjáratnak minõsül az észak-görög utaknál odafelé Szegedig és visszafelé a görög határig. Dél-görög és török utaknál odafelé Szegedig, visszafelé Szegedtõl hazáig. A gyûjtõjáratokra nem készítünk ülésrendet, helyfoglalás felszállás szerint történik ezen a szakaszon.
Kérjük, figyeljenek, hol, mi számít gyűjtő- és fővonalnak. Az észak-görög visszánál a görög szakasz a gyűjtő, mert jobb még itt átültetni az utasokat leszállás szerint, mint Szegeden, hajnalban, több órát várakozva egymásra a határok miatt. Itt lehetséges ütközés, mert előfordulhat, hogy a zalaegerszegi vonalon együtt ül a Sartis és a Paraliás, Pargás, Nei Poris utas, aki ugyanazt foglalta. Ekkor sajnos csak találomra tudjuk kiválasztani, ki nem kapja meg a fix helyét, de neki duplán visszafizetjük a befizetett fix ülőhely díját.
Az utasoknak kötelessége a menetrend szerint megjelölt időpontban és helyen megjelenni. Késés esetén az autóbusz max. 15 percet vár!
 
Miért nincs wifi a buszon?
A jelenlegi útvonalainkon még nincs olyan sávszélességű folyamatos és korlátlan mobilinternet szolgáltatás, amit szét lehetne osztani egy 82 fős buszon és értelmezhető sávszélesség jutna a használóknak.
 
Miért nem lehet használni a WC-t a buszainkon?
Azért mert nincs, az autóbusz megrendelésekor már be sem engedjük építeni buszainkba a WC-t.
A buszokat lehet használni nappali vagy éjjel-nappali üzemmódban, mint ahogyan mi is használjuk. Ez meghatározza a WC igénybevételét.
Az emeletes (85 fő!) buszokon – a mi üzemmódunkban – nagyon megterhelődne a WC. A kémiai elven működő WC tartályába vizet öntünk vegyszerrel, ezzel öblítünk. A szennyezett víz ugyanebbe a tartályba kerül vissza. A vegyszer a szerves anyagot lebontja, így a víz szag- és szilárdanyag-mentes marad. A vegyszer egy bizonyos mennyiségű szervesanyagot képes közömbösíteni. A kicsi vagy a nagy dolog meghatározza az öblítésszámot. Amennyiben elérjük a megengedett számot, meg kell szüntetni a használatot és üríteni kell, új vegyszeres vízzel feltölteni. Ha ezt nem veszik észre, jön a büdös, főleg 40 fokban.
Mi 3 nap alatt lecseréljük a nyaralóhelyeken az utasainkat. A WC üzemideje biztosan kevesebb, mint a 3 nap. Ez alatt a busz nem fordul meg olyan helyen, ahol üríteni, tisztítani, tölteni lehetne a WC-t. Akinek van az autóbuszán illemhely, az megindokolja, miért nem lehet használni (tele van csomaggal, pont most romlott el stb.), vagy befenyíti az utasokat, hogy csak kis dologra és végszükségben engedi és inkorrekt módon az útpadkára ürít, vagy büdös van. Ez nem a mi pályánk. További hátrányok: nincs személyzet a higiénia biztosítására, odajárhatnak dohányozni, kisebb csomagtér stb.
Négyóránként meg kell állni a gépkocsivezetők váltása miatt, illetve az utasnak is meg kell mozgatnia magát, nem lehet 24 órán keresztül ülni. Ilyenkor úgy állunk meg, hogy legyen lehetőség WC-re. Kisebb problémának látjuk az alkalmazkodást az utasok részéről a pihenőkhöz, mint megoldani, hogy a WC-t korrektül, korlátozás nélkül üzemeltessük.
 
Életmentő automata defibrillátor
Biztonságuk érdekében autóbuszainkat automata defibrillátorokkal szereltük fel. Gépjárművezetőink és telepített idegenvezetőink is elsajátították a használatához szükséges elsősegély-nyújtási technikákat.
 
Poggyász  és poggyászkár
Autóbuszunk csomagterében csak korlátozott hely áll rendelkezésre, így személyenként egy, vagy több csomagban, de max. 18 kg engedélyezett. Amennyiben a bőröndöt túlpakolják és ennek következtében sérülés (kiszakadás, fülleszakadás, kerék kitörés) történik, ezért felelősséget nem vállalunk. Csak az olyan sérülésekért fizetünk kártérítést, amit a károsult hitelt érdemlően, szemtanúval, a helyszínen, az esemény bekövetkeztekor tud igazolni. Törékeny dolgot tilos a csomagba tenni, az ebből származó sérülésekért a felelősséget nem vállaljuk! Utólagos reklamációt a poggyászsérülésre nem tudunk elfogadni.
Javasoljuk, hogy az utastérbe csak a leg­szükségesebb dolgokat (max. 5 kg/fő) vigyék fel, mert akadályozza Önöket a kényelmes utazásban. A gépkocsivezetők a csomagtartókat útközben csak nagyon indokolt esetben nyitják ki. Az autóbusz közlekedõfolyosóján, lépcsõjén csomagot elhelyezni, aludni tilos és balesetveszélyes!
Hûtõtáskát az utastérbe felvinni tilos!
Nyers hús még hűtőtáskában sem vihető! Innivalóból csak az utazás időtartamának megfelelő mennyiséget vigyék, kérjük, a többletet ne rejtsék a csomagokba se! Autóbuszainkon nem szállítható zsugorfóliás, rekeszes, valamint tálcás dobozos innivaló, (még a táskában sem) mivel ezek jelentõsen elveszik a helyet a többi poggyásztól. A gépkocsivezetők csak a névvel, címmel, telefonszámmal ellátott csomagokat veszik át. Bőröndcimkét a helyszínen a gépkocsivezetőktől is kérhetnek.
Autóbuszainkon a dohányzás tilos!
Megérkezésüket követõen, kérjük, ellenõrizzék, hogy minden poggyászuk megvan-e. Az autóbuszon felejtett tárgyakért felelõsséget nem tudunk vállalni.
 
Csomagkorlátozás, súlykorlátozás
Korlátoznunk kell utasaink csomagjainak súlyát, mert jellemzően tele vannak a buszaink és nincs tartalékunk (súly és térfogat). A buszok karosszériája, motorja, fékrendszere egy bizonyos súlyra van tervezve. Ezt túllépve, ellenőrzés esetén – ez most már garantált, hiszen minden fix traffipax berendezés alá beépítették a tengelysúlymérő rendszereket is (TSM) –hatalmas büntetést kell fizetni.      
Ezért a következő szabályokat vezetjük be: személyenként 18 kg csomag szállítható a kézipoggyászon (5 kg) kívül, (családonként összevonható) mindegy milyen formában, bőrönd, sporttáska, napernyő, hűtőtáska stb.
A plusz súlyt külön díj ellenében sem tudjuk elszállítani.
Kérjük, indulás előtt itthon ellenőrizzék a csomagok súlyát!
 
Fakultatív programok
A katalógusunkban meghirdetett programokat kivétel nélkül a külföldi partnerirodánk szervezi és bonyolítja. Ezért ezen programok bonyolításáért semmilyen felelõsséget nem vállalunk. Bármilyen probléma felmerülése esetén azonnal, helyben kell intézkedni a telepített idegenvezetõ által. Mivel a programok létszámfüggõek, így a programonként változó minimumlétszám alatt nem indítják azokat.
 
Szálláshelyekkel kapcsolatos panaszok, reklamációk
Irodánk nagy gondot fordít arra, hogy a szálláshelyeken minden rendben legyen. Ha vendégeink valamivel elégedetlenek, kérjük, azonnal jelezzék az idegenvezetőnél, partnerirodánál vagy a szállásadónál, hogy a hiba mielõbb kijavításra kerüljön. Reklamáció esetén szükség van a helyszínen leigazolt jegyzõkönyvre a késõbbi kárigény benyújtásához, amennyiben a probléma a szálláshelyen nem orvosolható.
Jegyzõkönyv hiányában utólagos reklamációt nem tudunk elfogadni.
Ha problémájuk azonnali intézkedést követel, és nem tudják elérni a helyi képviselõt, akkor hívják az ügyeleti mobilszámunkat:
(+36 30) 249-13-41
(Csak indokolt esetben hívható!)